fredag 10 oktober 2008

skivköp och naturte.

en fredagskväll, jag är nyduschad och det var skönt som fasiken.




















jag har ochså hittat ett sjukt gott te! ett friskt gott te menar jag.
inhandlat på naturapoteket och det revitalizar din energi på nåt
lustigt vänster. (som mamma skulle ha sagt.)
man känner sig helt lam och seg och avslappanad av det.
för det lugnar liksom ner dig på samma gång som det ska ge dig energi.
på något lustigt vänster som sagt.
















jag har ochså lyssnat på saferides nya, som inte är något att hurra
så jättehögt för ..
förutom t.ex. "X telling me about the loss of something dear at the age of 16",
"2008" och "I wonder who is like this one". annars är det rätt så mkt samma
tjat. men! däremot så gillar jag zelmanis nya. "the ocean and me" är fin, precis som vanligt.
men det här är kanske för att jag hade lite förväntningar på annika den här gången,
medans zelmani kom undan lite lättare. för jag gillar henne oavsett vad hon gör, nästan.





















det är väl sådär att om man gör musik på ungefär samma våglängd
hela tiden, inget superbra men heller inget bottendyk .. då blir det bra, men bara bra.
oftast så kommer det inte upp så mycket högre än bra, vilket kan vara
riktigt tråkigt. och det är väl vad som har hänt för mig med hallå saferide, känns
lite tråkigt och jag har hört det förr. zelmani däremot gör det alltid lite bättre än bra.
och nästan varje låt på de senaste 3 skivorna har varit hur fina som helst.
men hon blir lite tråkig i längden, så jag hade en paus där på ett och ett halvt år.
men nu är vi back on track igen!

pusshej!

Inga kommentarer: