lördag 11 oktober 2008

familjen nilsson åker till staden och visar hur det går till.

idag har jag gjort linköping, för 5:e gången den här veckan.
jag inhandlade en present till min syster som fyllde år den 18 augusti.
och för att jag snodde hennes vita linne, tog med det till oslo,besudlade det ..
och nu vill hon inte ha tillbaka det. hon vill inte vara med på bild, men tummen upp
för presenten!




















jag hittade världens största trosor : XXXL
















vi käkade på ikea (!!) , och lii gjorde en pyramid medans jag gjorde
en finfin mur. (för dem som inte vet: i syftet att skjuta all brunsås över till
potatisen, så att ingenting går förlorat.) vilken är snyggast? (min?)










en lektion i hur man går tillväga för att uppnå största njutning på ikea:





sedan skulle lii gå till kappahl, för att där hade hon aldrig provat jeans
förut. ni ska få höra resultatet av den kappahlshoppingen. (förlåt linda!)




lii som helst inte ville vara med på bild, ställde istället upp på dessa två
veckors roligaste bild. den var mycket bättre än någon finposébild.
hellre köttbullemacka än stureplan, som jag brukar säga.
















mamma fixade ihop en smörgåstårta nu ikväll! med min lilla hjälp då
ochså såklart. (jag käkade upp överblivna ägg,skinka,gurka och vindruvor.)
och diskade! fast det finns det ju såklart inga bevis på.
men här är den, skönheten!
















jajustdet, mamma var ju ochså med och handlade. mamma och gunilla.
mamma hatar att vara med på foton, verkligen en fotokruka. men film då?




tackochhej! imorgon fortsätter min resa mot mitt andra hem i oslot.
en seg 8-9 h resa med BUSS (!) tillbaka. fasiken, jag ska knuffa första bästa
med en tågbiljett till oslo och sno biljetten. för buss, det suger, rätt så bra med.

1 kommentar:

Jonaza! sa...

Jag kan åka med dig på bussen nästa gång så du får lite roligare sällskap. då lovar jag dig att vi kan göra så att de där 8-9 timmarna bara flyger förbi=)

Stort med köttbulletallrik och satan va sugen jag blev på det nu=(