lördag 18 oktober 2008

CLINT EASTWOOD

i onsdags fixade jag till lite baconpasta, fint då! färskpasta med massa bacon och creme fraiche och svamp,purjo,tomat.
























sen fixade jag toscakaka, för första gången, i torsdags. fick nämligen besök av
sandra och lisa. så jag bjöd på lax i ugnen med creme fraiche och hela det där
receptet jag har skrivit upp. PLUS (ett stort plus!) potatismos, såklart.
hemmagjort då ochså, såklart. (!) så gjorde jag en ananaspaj och en toscakaka,
som jag såklart glömde ta kort på. tog bara kort på smeten. men jag lovar, jag gjord´et.















sen hade hade jag moa,ellen och tijana på besök igår .. så jag fixade tacosallad.
faktiskt väldigt fint och lätt. jag la sallad längst ut på alla tallrikarna, sen tomat, majs,
tacochips och till sist tacokryddadköttfärs i mitten med smält ost över. fint dåååå!
och till det hade jag bakat en sjukt mycket chokladig kaka. först gjorde jag smeten till
en helt vanlig kladdkaka, sen slängde jag i rutor av ljus choklad, satte in i ugnen ..
fixade dubbel mörkchokladglasyr sålänge och slänge på den när kakan var ute ur ugnen.
till sist så skivade jag upp (bak)nougat bitar och la på lite strategiskt på kakan och massor av
krossad mandel ovanpå. den var så sjukt fet kakan, jag käkade lite till frukost och
känner mig bakfull på kladdkaka. eller kungakaka som jag kallar den.

ikväll ska jag till sandra och käka och se film, nu ska jag till amanda och få fika.
och tijana ska komma och sova här ikväll, hennes lägenhet ska ha fest och hon
ska jobba, så hon sover över hos mig. jag bäddade precis åt henne..
hon blir inte ensam i sängen kan jag lova. hon får låna min MR. CLINTAN!

are YOU feeling sleepy,punk?

























och sen kom hösten ..



Inga kommentarer: