fredag 3 oktober 2008

och jag ramlar gatan fram ..

Tänk om jag kunde få ligga såhär igen, i oslo, den här helgen!
Och då menar jag ligga bland löven efter en himla massa öl och
bara ramla runt i oslos gator på väg hem .. eller i mitt fall på väg
till mitt egna superduperfina kebabställe! det bästa som finns.
Så om ni vill prova på det så är det bara att komma och hälsa på så
ska ni få lära av stammisen att beställa : kyllingkebabtallerken!
oh yes.

Men istället för att ligga i lövhögar och beställa kycklingkebab så sitter jag på
en stol hemma hos pappa och föräter mig en fredagskväll. Men det ska vara bra
med lugn, det har iaf mamma sagt. Idag jag har dessutom haft en dag med mamma ..
alternativen var att åka in till staden (linköping) eller gå runt och uträtta ärenden i åtvidaberg
och käka nåt här. eller, åka till falerum och handla. Men jag har en lite dålig känsla över falerum,
så det skippade vi. sedan blev det iaf att uträtta ärenden och säga hej till varenda männska i
åtvid, och käka en hockeyspecial med pommes på! riktiga fetpoäng till mig. Det betyder nämligen att det är en kebabpizza, ut i fingertopparna. Kebab,pommes,sås,sallad och tomat!
på en pizza. det knullar i munnen med andra ord. (precis som med en tacopaj förresten!)
Men dagen var ändå trevlig, vi hyrde "se upp för dårarna" på biblioteket, 3 filmer 10 kr styck i tre dagar är slagordet. Det tyckte mamma var super, så vi åkte hem och såg den och käkade godis och ostbågar och en pizza. Jag håller med andra ord på att föräta mig ..
Sedan har jag skaffat järntabletter, eftersom man ska ha mellan 15 - 200 på en skala .. och jag hade visst bara 8. riktigt dåligt alltså.

Men jag ska inte lämna er hängande i luften utan ett riktigt avslut sådär bara ..
Jag lämnar er med en löv-ramlar-för-många-öl-kebab-snart-bild... TA DA!!

Inga kommentarer: