onsdag 15 oktober 2008

skitkonstiga matprodukter, moa ser ut som en ost och välkommen Birak!

på bussen till oslo i söndags så var det en skojfrisk stämning, när vi inte lyssnade på
musik och sov då .. vilket var 98 % av tiden.
moas nackkudde (vuxen/kärringpoäng på den ..) funkade fint som huvudbonad.
och moa lekte med sitt cooliga gameboy som minsann funkar än, och har ett
häftigt ljud.















sen handlade jag tet lite hemma i sveriget.
konstiga infall som jag får så är det lite halvlustiga mönster.
först ett lite hippie/indianinspireratlinne, sen en liten kort blåblommig västgrej. :)













tillslut så var jag och handlade idag, och fotade lite roliga norska grejer.
och till sist kommer mitt fadderbarn, han hittade jag alltså inte i affärn.

skulle vi ha familjedeg hemma i sverige så skulle det nog vara något mysigt som pepparkaksdeg kanske. inte ett styckat och nermalt djur i vakuumförpackning.
och jag vet inte om dem menar rinnande kanske, men "våt sås" är fanimej inte bra marknadsföring. (jag köpte den iofs.)
prata om mystisk produkt, det gyllene sunda pålägget. va liksom? morot på burk? c-vitamin
på macka? tillsist, bananpålägg? när senast kom man hem skittrött från jobbet och slängde fram en macka och skivade upp en banan för att slänga på? jag slutar redan där.


























Birak som är 6 år är mitt fadderbarn från etiopien.
han gillar pussel och är omtyckt i barnhagen. lite generad och
blyg sådär, men han har några nära vänner som han bollar boll med om dagarna.










hejhopp!

Inga kommentarer: