söndag 5 oktober 2008

okej, hej. för att sammanfatta mig.

För att ha en ursäkt för att slänga upp lite bilder på bloggen så,
ska jag väl sammanfatta min senaste vecka i lite bilder!
några, rätt så meningslösa, bilder följer med bildförklaring.



Jag har varit på vårdcentralen .. dock inte hos denna, säkert utomordentligt duktiga
och snygga, läkare .. men i andra delar av vårdcentralsbyggnaden. den är läskig, inte skylten,
utan vårdcentralen. 2 gången folk tömmer mig på blod på mindre än 2 veckor.
första gången stack dem mig 4 grr, F Y R A gånger! F Y R A!!!
och andra gången var dem duktiga, i åtvidaberg såklart. då stack hon bara en gång.

















Sedan var jag och käkade/tjejkvällade hos matilda och andreas i linköping.
där fixade matilda käket och emelie och jag tittade på.
det enda bildbeviset jag har från detta är dock mitt egna bidrag.
K A K A på maten! var inne på espressohouse (nyöppnat flashflashstorstadfik i staden)
och inhandlade muffins och fejkchokladbollar. fejkchokladbollarplus t.o.m. Dem såg ut precis som riktiga, men det var konstigt halvskum i som var var brunt, till råga på allt.
















Sen var jag inne i staden på onsdagen när det ringde en riktigt snäll dam
från en blomsterbutik och frågade om jag var sanna nilsson och att hon hade blombud
till mig! Jag blev riktigt glad och började spinna ihop fantasier om vem dem kunde vara ifrån.
Sedan insisterade hon så himla mycket på att få läsa upp kortet och förgylla min dag, som
hon uttryckte det. Och undrade om det var från norge och att det var så himla fint
och hon hoppades jag var så glad och gud .. vad hon var uppe i varv. :)
Sedan när jag kom hem och fick se blommor och kort blev jag ju hima glag. blombud är
ju supertrevligt! ska nog vara sjukskriven oftare.





















Jag har även träffat herr pappa en hel del under veckan.
som även heter tommy nilsson, öppna din dörr ni vet .. lalala.
Men pappa vill helst inte vara med på kort. det är därför han ser lite
krigisk ut. ni har tur som inte är där och tar bilden, att ni får en stillbild med andra ord.
situationen efter det tagna kortet var mindre rolig. men pappa är lika
grym som en hockeyspecial med pommes på, ändå.





















Och sista kortet jag har att berätta om är från igårkväll.
jag bestämde mig för att sjukskrivning betyder alltså, dra ner på alkohol.
(förutom en white russian såklart! det räknas till livsnjutning, inte alkohol!)
jag och matilda anlände hos emelie och hennes två katter musse och mimmi
runt 7. då vankades det T A C O S, med stora bokstäver som sagt.
och hon har en superfin lägenhet med massor av marilyn monroe bilder
överallt och en walkin garderob. oh yes, avundsjuka absolut.
sedan drack vi, jag drack mina medhavda champsis 0,33 cl och 2 st herrljunga cider
utan alkohol flaskor. plus en eller två cider som det bjöds på.
sedan gick vi ner till gruvan och gjorde inga större upptäckter, förutom kanske någon
idiot.
här är bildbevis av en champis -




















pusshejochtack!

Inga kommentarer: